Explicație științifică: De ce să mănânci doar covrigii proaspeţi!

Îţi place? Dă
şi

covrigii proaspeţi covrigiÎţi este foame, eşti pe fugă şi nu ştii ce să mănânci rapid şi să te saturi? Evită gogoşile, merdenelele şi pateurile şi alege, în schimb, covrigii proaspeți. Sunt mult mai sănătoși şi au mai puţine calorii decât celelalte produse fast-food, spun nutriţioniştii, citați de GadgetReport.ro

Covrig inseamna paine, adica faina, apa, drojdie si sare, fara grasimea prezenta in pateuri si fara zaharul prezent in prajituri, afirma nutriţioniştii.

covrigii proaspeţi BANNER_gadget

Un covrig este echivalentul a 2-3 felii de paine, deci o sursa de glucide lente (amidon) care tine de foame 2-3 ore. Covrigii contin in medie 250-280cal/100g si in functie de dimensiune pot avea 50-80g/bucata.

Dacă îl mănânci cu un iaurt, poate sa insemne o masă care să îţi potolească foamea.

Atenţie, însă, mănâncă numai covrigii proaspeţi, pentru că cei ambalaţi sunt adevărate bombe calorice.

„Daca sunt uscati si ambalati, covrigii isi dubleaza valoarea calorica pentru ca in compozitia lor intra si grasimea. Cititi etichetele, procentul de grasime poate fi cuprins intre 5 si 18% iar caloriile urca la 400cal/100g si chiar 480cal/100g pentru covrigii cu fibre! Covrigii ambalati sunt produse de rontait, bogate in calorii, care se consuma rar si cu masura”, afirmă medicul nutriţionist Mihaela Bilic.

Potrivit specialistului, dacă eşti atent la siluetă, evită să mănânci mai mult de doi covrigi pe zi şi asociază-i tot timpul cu lactate sau brânzeturi, pentru a te face să te simţi sătul(ă).

Scrie un comentariu