GJ 1132b, noul Pământ! Planeta pe care poate exista viaţă extraterestră

Îţi place? Dă
şi

GJ 1132b GJ-1132-405x304Experţii de la NASA şi Massachusetts Institute of Technology (MIT) au anunţat descoperirea unei planete asemănătoare cu Terra. Botezată GJ 1132b, aceasta se află intr-un sistem solar aflat la aproximativ 39 de ani lumina distanţă de Pământ.

Descoperirea a fost făcută de telescopul MEarth-South din Cerro Tololo-Chile. Exoplaneta, care orbitează în jurul unei stele, este suficient de aproape pentru ca expertii sa poata intelege tipuri diferite de atmosfera care sa poata sprijini viata.

Planeta GJ 1132b este de 1,2 ori mai mare decat Pământul, are o densitate similară cu cea a Terrei, însă temperatura este mult prea ridicată pentru a găzdui forme de viaţă de genul celor de pe planeta noastră.

„Daca vom descoperi ca aceasta planeta destul de fierbinte si-a pastrat atmosfera in miliardul de ani de cand exista, acest lucru se potriveste perfect cu obiectivul pe termen lung de a studia planetele mai racoroase ce ar putea avea viata” a declarat expertul MIT, Zachory Berta-Thompson.

Scrie un comentariu