Secretele covrigilor. De ce să-i mănânci doar pe cei proaspeţi

Îţi place? Dă
şi

covrigi covrigi-gadgetreportÎţi este foame, eşti pe fugă şi nu ştii ce să mănânci rapid şi să te saturi? Evită gogoşile, merdenelele şi pateurile şi alege, în schimb, covrigii. Sunt mult mai sănătoşi şi au mai puţine calorii decât celelalte produse fast-food, spun nutriţioniştii.

Covrig înseamnă pâine, adică făină, apă, drojdie şi sare, fără grăsimea prezentă în pateuri şi fără zahărul prezent în prăjituri, afirmă nutriţioniştii.

covrigi BANNER_gadget

Un covrig este echivalentul a 2-3 felii de pâine, deci o sursă de glucide lente (amidon) care ţine de foame 2-3 ore. Covrigii conţin în medie 250-280cal/100g şi, în funcţie de dimensiune, pot avea 50-80g/bucata.

Dacă îl mănânci cu un iaurt, poate să însemne o masă care să îţi potolească foamea.

Atenţie, însă, mănâncă numai covrigii proaspeţi, pentru că cei ambalaţi sunt adevărate bombe calorice.

„Daca sunt uscaţi şi ambalaţi, covrigii îşi dublează valoarea calorică pentru că în compoziţia lor întră şi grăsimea. Citiţi etichetele, procentul de grăsime poate fi cuprins între 5 şi 18% iar caloriile urcă la 400cal/100g şi chiar 480cal/100g pentru covrigii cu fibre! Covrigii ambalaţi sunt produse de ronţăit, bogate în calorii, care se consumă rar şi cu măsură”, afirmă medicul nutriţionist Mihaela Bilic.

Potrivit specialistului, dacă eşti atent la siluetă, evită să mănânci mai mult de doi covrigi pe zi şi asociază-i tot timpul cu lactate sau brânzeturi, pentru a te face să te simţi sătul(ă).

Scrie un comentariu