Efectul nebănuit al fructelor și legumelor dulci! Dovedit științific

Data: 1/10/2021 | Autor: .

Efectul nebănuit al fructelor și legumelor dulci! Dovedit științific

Dacă îți este foame, mănâncă un măr! O soluție care, potrivit celor mai noi cercetări, nu reprezintă o soluție pentru a scăpa de senzația de foame, dimpotrivă! Cercetătorii din cadrul University of Southern California afirmă că fructoza lasă unor persoane o senzaţie pronunţată de foame, în loc de mult aşteptata senzaţie de saţietate.

Majoritatea nutriţioniştilor ne sfătuiesc că trebuie să consumăm zilnic cel puţin cinci fructe proaspete, punctând faptul că acest lucru ar duce la pierdere în greutate.

Studiul realizat de University of Southern California a vrut să afle modul în care fructoza şi glucoza afectează creierul şi influenţează astfel dorinţe unei persoane de a mânca.

Glucoză, care se găseşte în aproape toţi carbohidraţii incluzând aici cerealele, alimentează celulele din organismul uman, inclusiv pe cele din creier. Fructoza, pe de altă parte, se găseşte în fructe şi legume şi este în mare parte metabolizată de ficat.

Ți-ai propus să slăbești rapid? Pericolele din spatele curelor de slăbire

 

Efectul nebănuit al fructozei

Kathleen Page, profesor de medicină în cadrul Ketch School of Medicine a declarat că fructoza nu reuşeşte să stimuleze hormonii precum insulina, care au un rol important în asigurarea senzaţiei de saţietate pe care o resimţim după ce mâncăm. Altfel spus, nu ajută la curele de slăbire.

Mierea, şi chiar sosurile de salate plus băuturile carbogazoase din Statele Unite sunt pline de fructoză.

Când voluntarii care au luat parte la experimentele studiului au consumat fructoză şi glucoză, a reieşit că frunctoza a influenţat acele părţi din creier responsabile cu resimţirea senzaţiei de foame.

Cum sa slabesti? 11 alimente care ard grăsimile și cresc metabolismul

 

În cadrul experimentelor, un eşalon de 24 voluntari, compus din bărbaţi şi femei de toate vârstele a fost supus unor scanări ale creierului înainte ca aceste persoane să consume mesele de dimineaţă. În diferite ocazii, voluntarii au consumat băuturi care conţineau fructoză, iar în altele băuturi cu glucoză.

Cercetătorii le-au prelevat apoi mostre de sânge pentru a măsura nivelul hormonilor care controlează apetitul.

În urma acestui studiu, cercetătorii americani avertizează asupra conţinutului foarte mare de zahăr şi îndulcitori prezent în băuturile carbogazoase şi dulciurile.

De ce ne îngrășăm? Legătura directă dintre vârstă și metabolism