8 mituri despre mersul la sală, complet eronate

Îţi place? Dă
şi

mituri despre mersul la sală 8-mituri-despre-mersul-la-sala-complet-eronate-1024x415

Dacă vreţi să slăbiţi, să intraţi în formă, să mergeţi la sală, ar fi bine să nu luaţi în calcul multe dintre miturile populare pe care, dacă le urmaţi, o să vă facă mai mult rău decât bine. Câteva dintre ele chiar vă pot pune sănătatea în pericol.

Experţii de la Universitatea Rutgers au explicat, într-un material pentru Business Insider, câteva dintre secretele unei activităţi sportive sănătoase şi eficiente.

Mitul 1. Pentru a fi în formă, e de ajuns să mergi la sală o dată sau de două ori pe săptămână

Expertul Shawn Arent, de la Rutgers University, spune că nu e de ajuns. Dacă vrei să îţi menţii tonusul la un nivel maxim, trebuie să faci activitate sportivă cât mai des, zilnic dacă este posibil.

Mitul 2. Cel mai bun moment pentru a face sport este dimineaţa

Nu este neapărat adevărat. Să faci sport nu ţine de momentul zilei. Are legătură cu timpul liber, cu starea fizică în care te afli. O să vezi, de exemplu, că dacă mergi la sală seara, după serviciu, o să scapi de oboseală şi o să te energizezi. Ce este adevărat în mitul cu dimineaţa este că, la prima oră, corpul tău va arde mai multe calorii.

mituri despre mersul la sală BANNER_gadget

Mitul 3. Dacă ridici greutăţi, vei transforma grăsimea în muşchi

Este o afirmaţie falsă. Prin activitatea sportivă, ţesutul adipos se reduce, însă nu se transformă în muşchi. Pentru a creşte muşchii, ai nevoie să faci sport, iar ca să scapi de grăsime, trebuie să combini activitatea sportivă cu un regim alimentar.

Mitul 4. Exerciţiile fizice sunt cea mai bună soluţie pentru a slăbi

Nu este universal valabil. Sportul te ajută să arzi caloriile, însă ai nevoie şi de un regim alimentar special. Dacă te duci la sală şi apoi treci pe bere şi şaorma, n-ai nicio şansă să slăbeşti. Dimpotrivă.

Mitul 5. Ridicarea greutăţilor, doar pentru bărbaţi

Este greşit să credem că doar bărbaţii pot să ridice greutăţi. Nu are legătură cu genul.

Mitul 6. Este nevoie de minim 2 săptămâni pentru a intra în formă

Nu este neapărat valabil. În funcţie de organism, există oameni care îşi intră în formă şi după numai câteva zile de exerciţii.

Mitul 7. Să alergi la maraton este cea mai bună soluţie de a intra în formă

Dacă vrei să intri în formă, este contraindicat să porneşti direct cu un maraton. Ai nevoie de o pregătire pentru o astfel de misiune. Începe cu alergări zilnice şi vei intra în formă sănătos. Nu îţi forţa organismul, pentru că nu te vei alege decât cu o febră musculară şi cine ştie ce alte probleme de sănătate.

Mitul 8. Băuturile sportive sunt cele mai bune la sală

Nimic mai fals. Cele mai multe băuturi energizante, sportive, sunt pline de zahăr. Sunt pline de calorii şi, astfel, vei pune la loc tot ce ai dat cu mare greutate la sală. Apa plată este cea mai indicată atunci când faci activităţi sportive, alături de batoanele cu proteine. Însă şi la acestea, citiţi etichetele, pentru că multe sunt adevărate bombe calorice.

Scrie un comentariu