Secretele bananelor. Știai că modul în care mănânci bananele este complet greșit?

Data: 9/10/2020 | Autor: .

Bananele, supranumite şi „fructele fericirii” deoarece conţin o substanţă numită triptofan, care stimulează secreţia de serotonină – hormonul fericirii-, sunt printre cele mai gustoase şi sănătoase alimente naturale, fiind bogate în potasiu, mineral esenţial în menţinerea unei bune funcţionări a inimii şi care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

Bananele sunt o bună sursă de energie, reduc stresul, ajută digestia şi, folosite drept măşti cosmetice, hrănesc în profunzime pielea, curăţă tenul, stimulează regenerarea celulelor şi conferă luminozitate pielii.

Dincolo de aceste avantaje, cercetătorii au descoperit un lucru foarte interesant legat de banane. Studiile ştiinţifice au demonstrat că cele mai multe dintre substanţele nutritive din banane se află, de fapt, în coajă, care este comestibilă!

Coaja de banană conţine probiotice şi mai multe substanţe utile pentru organism, printre care: luteina (benefică pentru vedere şi sănătatea ochilor), potasiu şi tryptophan.

Tryptophanul este un amino-acid, care ajuta la transmiterea către neurotransmiţători a zahărului din sânge, ceea ce produce serotonina, binecunoscută pentru efectele ei calmante.

Detalii aflaţi în clipul video de mai jos, prezentat de ScienceDump.com

Bananele ofera o varietate de vitamine si minerale:
Vitamina B6 – 0.5 mg
Mangan – 0.3 mg
Vitamina C – 9 mg
Potasiu – 450 mg
Fibre alimentare – 3g
Proteine – 1 g
Magneziu – 34 mg
Acid folic – 25.0 mcg
Riboflavina – 0.1 mg
Niacina – 0.8 mg
Vitamina A – 81 UI
Fier – 0.3 mg
Aportul recomandat de potasiu pentru adulti este de 4700 miligrame pe zi.

Beneficiile pentru sanatate

Mentinerea un aport redus de sodiu este esentiala pentru scaderea tensiunii arteriale, cu toate acestea cresterea aportului de potasiu poate fi la fel de importanta din cauza efectelor sale de vasodilatatie.

Astm: intr-un studiu realizat de Imperial College din Londra s-a descoperit ca copiii care au mancat o banana pe zi au avut un risc cu 34% mai mic de a dezvolta astm.

Cancer: consumul de banane, portocale si suc de portocale in primii doi ani de viata poate reduce riscul de a dezvolta leucemie la copii. Fiind o sursa buna de vitamina C bananele pot ajuta la impiedicarea formarii de radicali liberi care provoaca cancer. Aportul ridicat de fibre din fructe si legume este asociat cu un risc redus de cancer colorectal.

Sanatatea inimii: continutul de fibre, potasiu, vitamina C si B6 din banane este bun pentru inima. O crestere a aportului de potasiu, impreuna cu o scadere a aportului de sodiu este cea mai importanta schimbare de regim alimentar pe care o persoana o poate face pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare, potrivit dr. Mark Houston de la Vanderbilt Medical School.

Intr-un studiu s-a demonstrat ca cei care au consumat 4069 mg de potasiu pe zi au avut un risc cu 49% mai mic de deces cauzat de boli cardiace ischemice, comparativ cu cei care au consumat mai putin potasiu (aproximativ 1000 mg pe zi).

Dozele mari de potasiu sunt de asemenea asociate cu un risc redus de accident vascular cerebral, protectie impotriva pierderii de masa musculara, mentinerea densitatii minerale osoase si reducerea formarii de pietre la rinichi.

Diabet zaharat: Studiile au aratat ca persoanele cu diabet de tip 1 care au o dieta bogate in fibre au niveluri mai mici de glucoza in sange. O banana medie furnizeaza aproximativ 3 grame de fibre. Recomandarile sunt de 21-25 g / zi pentru femei si 30-38 g / zi pentru barbati.

Tratarea diareei: Merele si bananele sunt recomandate pentru tratamentul diareei. Electrolitii, cum ar fi potasiu, sunt pierduti in cantitati mari in timpul crizelor de diaree si cei afectati se simt slabiti. Banane pot ajuta la cresterea cantitatii de potasiu necesare.

Bananele ajuta si la imbunatatirea memoriei si a starii de spirit deoarece contin un aminoacid numit triptofan.

Riscuri
Medicamentele beta-blocante prescrise pentru boli de inima pot provoca cresterea nivelurilor de potasiu din sange. Alimentele bogate in potasiu ar trebui consumate cu moderatie atunci cand se iau beta-blocante.

Prea mult potasiu poate fi daunator pentru cei ai caror rinichi nu sunt pe deplin functionali. In cazul in care rinichii sunt in imposibilitatea de a elimina excesul de potasiu din sange, consumul de potasiu in exces ar putea fi fatal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.