Dovedit științific: De ce nu e bine să bei cafea pe burta goală

Data: 4/10/2020 | Autor: .

Cercetătorii de la Universitatea din Bath afirmă că băutul cafelei, dimineața, pe burta goală, este posibil să nu fie cea mai bună idee. Studiul a constatat că o cafea tare, la prima oră, poate afecta răspunsul organismului la glucoză, astfel că recomandă ca aceasta să fie consumată abia după micul dejun.

Noua cercetare a inclus 29 de adulți sănătoși, fiecare subiect finalizând trei experimente diferite.

Un experiment de control le-a permis o noapte de somn neîntreruptă înainte de a consuma o băutură cu zahăr dimineața, concepută pentru a reproduce conținutul caloric al micului dejun. Acest lucru a permis cercetătorilor să preia probe de sânge și să stabilească un răspuns inițial la glucoză și insulină pentru fiecare subiect.

Celelalte două experimente au implicat trezirea subiecților pe timp de noapte, din oră în oră, și apoi consumul unei băuturi cu zahăr, de dimineață. Într-un caz, băutura a fost precedată de o cafea neagră puternică.

Subiecții au fost treziți în total cinci minute la fiecare oră pe tot parcursul nopții.

Studiul nu a relevat nicio modificare a răspunsului la glucoză / insulină al subiecților după o singură noapte de somn agitată. Această constatare a fost oarecum neașteptată având în vedere că cercetările anterioare au arătat că disfuncțiile metabolice notabile pot fi induse de somnul agitat.

Cercetătorii speculează că trezirea subiecților din oră în oră, pe timp de noapte, nu ar fi fost suficientă pentru a declanșa o disfuncție metabolică.

Cate cafea este sanatos sa bei pe zi? Ce spun experții

Harry Smith, cercetător principal al studiului, sugerează că această constatare ar trebui să fie liniștitoare pentru persoanele care au un somn bun.

Cu toate acestea, a începe o nouă zi după un somn agitat cu o cafea puternică a avut un efect negativ asupra metabolismului glucozei cu aproximativ 50%.

,, Pare clar că dacă bei o cafea tare înainte de a mânca alimente și, mai ales în condițiile unui somn întrerupt sau agitat, acest lucru poate limita capacitatea organismului de a tolera efectiv zahărul la micul dejun’’, spune cercetătorul.

Secretele cafelei. Cum să pregătești o cafea aromată, energizantă

„Controlul glicemiei este afectat atunci când primul lucru cu care corpul nostru intră în contact este cafeaua, mai ales după o noapte de somn perturbat”, spune Betts.

„Am putea îmbunătăți acest lucru mâncând mai întâi și apoi consumând cafea mai târziu, dacă simțim că avem nevoie de ea”

Noul studiu a fost publicat în British Journal of Nutrition .

Secretele din ceaşca de cafea.10 sfaturi despre cum se bea corect

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.