Postul intermitent ne prelungește viaţa! Dovedit ştiinţific

Data: 23/01/2023 | Autor: .

Oamenii de știință de la Salk au demonstrat cum influențează postul intermitent expresia genelor în peste 22 de regiuni ale corpului și ale creierului. Expresia genelor este procesul prin care genele sunt activate și răspund la mediul lor prin crearea de proteine.

Descoperirile, publicate în Cell Metabolism în această lună, au implicații pentru o gamă largă de afecțiuni de sănătate în care postul intermitent a demonstrat beneficii potențiale, inclusiv diabetul, bolile de inimă, hipertensiunea și cancerul.

„Am descoperit că există un impact molecular la nivel de sistem, la nivel molecular, al postului intermitent la șoareci”, spune profesorul Satchidananda Panda, autor principal și titular al catedrei Rita și Richard Atkinson de la Salk.

„Rezultatele noastre deschid ușa pentru a analiza mai îndeaproape modul în care această intervenție nutrițională activează genele implicate în boli specifice, cum ar fi cancerul.”

Pentru studiu, două grupuri de șoareci au fost hrănite cu aceeași dietă bogată în calorii. Un grup a avut acces liber la hrană. Celălalt grup a fost restricționat să mănânce în cadrul unei ferestre de hrănire de nouă ore în fiecare zi.

După șapte săptămâni, au fost prelevate mostre de țesut din 22 de grupuri de organe și din creier, la diferite ore din zi sau din noapte, și au fost analizate pentru modificări genetice. Probele au inclus țesuturi din ficat, stomac, plămâni, inimă, glanda suprarenală, hipotalamus, diferite părți ale rinichiului și intestinului și diferite zone ale creierului.

Postul intermitent, beneficii pentru sănătate. Un nou studiu științific

Postul intermitent funcţionează!

Autorii au descoperit că 70 la sută dintre genele șoarecilor răspund la o alimentație limitată în timp.

„Prin modificarea momentului în care mâncăm, am reușit să schimbăm expresia genelor nu doar în intestin sau în ficat, ci și în mii de gene din creier”, spune Panda.

Aproape 40% dintre genele din glanda suprarenală, hipotalamus și pancreas au fost afectate de alimentația cu restricții de timp. Aceste organe sunt importante pentru reglarea hormonală.

Hormonii coordonează funcțiile din diferite părți ale corpului și ale creierului, iar dezechilibrul hormonal este implicat în multe boli, de la diabet la tulburări de stres. Rezultatele oferă îndrumări cu privire la modul în care alimentația cu restricție de timp poate ajuta la gestionarea acestor boli.

Interesant este faptul că nu toate secțiunile tractului digestiv au fost afectate în mod egal. În timp ce genele implicate în cele două porțiuni superioare ale intestinului subțire – duodenul și jejunul – au fost activate de alimentația cu restricție de timp, ileonul, la capătul inferior al intestinului subțire, nu a fost activat.

Mâncatul la ore târzii are un efect incredibil asupra organismului

Postul intermitent, noi cercetări

Această descoperire ar putea deschide o nouă linie de cercetare pentru a studia modul în care locurile de muncă cu muncă în schimburi, care perturbă ceasul nostru biologic de 24 de ore (numit ritm circadian), au un impact asupra bolilor digestive și a cancerelor. Cercetările anterioare ale echipei lui Panda au arătat că postul intermitent a îmbunătățit sănătatea pompierilor, care lucrează de obicei în schimburi.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că postul intermitent a aliniat ritmurile circadiene ale mai multor organe ale corpului.

„Ritmurile circadiene sunt peste tot în fiecare celulă”, spune Panda. „Am descoperit că mâncatul restricționat în timp a sincronizat ritmurile circadiene pentru a avea două valuri majore: unul în timpul postului și altul imediat după ce am mâncat. Bănuim că acest lucru permite organismului să coordoneze diferite procese.”

În continuare, echipa lui Panda va analiza mai îndeaproape efectele alimentației cu restricție de timp asupra unor afecțiuni sau sisteme specifice implicate în studiu, cum ar fi ateroscleroza, care este o întărire a arterelor care este adesea un precursor al bolilor de inimă și al accidentelor vasculare cerebrale, precum și al bolilor renale cronice.

Cum sa slabesti? 11 alimente care ard grăsimile și cresc metabolismul